Varför får man känslan att de flesta pizzerior avskyr hemsidor? Det är ovanligt att hitta Pizzerior med användarvänliga hemsidor med aktuell information. Chapmans Pizzeria har valt att helt och hållet skippa en egen hemsidan i förmån för Foodora. I detta fallet fungerar det okey, men det hade inte skadat att ha telefonnumret där också. 
Chapmans Pizzeria skiljer sig från mängden när det kommer till struktur vid beställningen. När beställningen var mottagen bekräftades hela ordern muntligt. Det är skrämmande få pizzerior som faktiskt gör det. Vid upphämtningen visade även personalen upp alla artiklar som ingick i beställningen innan betalningen. Föredömligt av Chapmans, här skulle andra pizzerior ta lärdom.
Pizzan skulle vi beskriva som en "mixed bag". Något sparsmakade pizzor som var i minsta laget. Dock finner vi dem helt klart godkända i förhållande till priset. Denna  gången hade de lyckats med att bränna kanterna men behålla en förhållandevis degig botten. 
Det är värt att nämna att Chapmans erbjuder langos samt indiskt utöver pizza och kebab. ​​​​​​​